Welpen 8-11 jaar

Jongens en meisjes van 8 tot 11 jaar heten bij Scouting ‘Welpen’ (vroeger ‘Esta’s’). Ze spelen samen in de jungle, waar ze met Mowgli en Shanti op pad gaan en allerlei dieren tegenkomen. Samen met deze dieren beleven de Welpen spannende avonturen! Welpen gaan onder ander vuurstoken, knutselen, koken en nog veel meer!

Een groep Welpen wordt een ‘horde’ genoemd. De horde is vervolgens weer opgedeeld in kleine, vaste groepjes. Zo’n groepje heet een ‘nest’ en ieder nest draagt de naam van een kleur. In elk nest krijgen twee kinderen wat meer verantwoordelijkheden dan de andere kinderen. De Welp die aan het hoofd staat, heet een ‘gids’, de tweede welp heet een ‘helper’.

Welpen hebben opkomst op zaterdagochtend van 10:00 tot 12:00 uur. Wil je meer weten, neem dan contact op met de welpenleiding via welpen@scoutingzierikzee.nl